יום ראשון, 5 ביוני 2011

סוף עונה


בסוף השבוע שעבר, בימים שישי ושבת 27-28 למאי נערכה אליפות ישראל בדרסז' לעונת 2010-2011 בחוות נועם שבקיבוץ נצר סירני. התחרות חתמה את עונת התחרויות הנוכחית שהייתה אחת המוצלחות בכל הזמנים מבחינת כמות המתחרים בתחרויות. לאליפות הוזמנו הרוכבים הטובים והמתמידים ביותר, שהשיגו את מירב הנקודות בתחרויות הדירוג שנערכו במהלך העונה ועמדו בקריטריונים שנקבעו מראש.


 אלופי ישראל ברמה ה'


באליפות התקיימו חמישה מקצים ברמות א' (רמת הבסיס) עד ה' (הרמה גבוהה ביותר) וכן שני מקצים פארא-אולימפים (רכיבת נכים). מדובר בארוע חגיגי מאוד הנמשך יומיים והמנצח הנו הרוכב שצבר את מירב הנקודות בשקלול תוצאות שני הימים. תחרות נשפטת על ידי שני שופטים בכירים המגיעים במיוחד מחו"ל לרגל הארוע. ועדת דרסז', הגוף האחראי על הענף בישראל, מזמין את השופטים ומארח אותם בזמן שהם שוהים כאן. 


אלופי ישראל ברמה ד'


השנה שפטו את התחרות מר מתי בומארס מהולנד והגברת סאלי אמסטרדמר (שופטת ישראלית המתגוררת בבלגיה מזה שנים רבות). מתי וסאלי הינם שופטים בינ"ל ומאמנים מוערכים מאוד באירופה. מתי שפט בעונה הקודמת את גמר ליגת הצפון ואילו סאלי שפטה את האליפות גם בעונה הקודמת. הרוכבים בתחרות זכו לשיפוט של שני שופטים, כאשר כל שופט ממוקם בנקודה שונה במגרש. מדובר כמובן בשיפוט מדוייק הרבה יותר והשופטים היו שבעי רצון מכך שלא היו הבדלים משמעותיים בנקודות שהעניקו לצמדים.


אלופי ישראל ברמה ב'


ונעבור לאלופי ישראל לעונת 2010-2011: ברמה הגבוהה ביותר, רמה ה', התחרה רק צמד אחד וניצח כמובן, מיטל נברה והסוס המקסים פלוריאנו מחוות דבש שבבצרה. ברמה ד' התחרו ארבע צמדים חזקים והמנצחים הגדולים הינם שלי היימן והסוס סרדוניקס מאורוות רמת יוחנן. הצמד נתן הופעה מרשימה ביותר, במיוחד ביום השני בו רכבו מבחן לצלילי מוזיקה. ברמה ג' ניצחה תומר אפרת עם הסוס סתיו מתוך שבעה רוכבים. ברמה ב' ניצחה זוהר גודני עם הסוס סברה אינדיאן אור מחוות סברה ערביינס שבגבעת חיים איחוד. זוהר ניצחה לאחר קרב צמוד ביותר עם סגנית אלופת ישראל, מורן נשרי. וברמה א' ניצחה דנה שקד מחוות אינטרה עם הסוסה דאנס והעפילה על 13 המתחרים האחרים. לזוכים בתחרות הוענקו גביעים מהודרים ורוזטות מתנת ועדת דרסז' וכן פרסים כספיים ומתנות מתנת הספונסרים של התחרות.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ברצוני להגיב ולומר כל הכבוד לכל הזוכים!
הנקודה היחידה שאכזבה אותי היא שברמה א' לקחה את האליפות מישהי שרוכבת ברמה גבוהה יותר עם סוסה ברמה גבוהה בהרבה מרמה א'.
אני חושבת שזו בושה שנותנים לדבר כזה לקרות...
ובלי קשר לזה- חגית, את כותבת מאוד יפה ובהומור טוב, כרגיל! :) תענוג לקרוא! :)

הוסף רשומת תגובה