יום שבת, 14 באוגוסט 2010

סוסים בכל מיני צבעים



האם אי-פעם שמתם לב למגוון הצבעים העשיר של הסוסים שסביבנו? בכל חווה ניתן לראות סוסים בכל מיני צבעים מיוחדים ויפים, אבל האם יש פה חוקיות כלשהי? האם גם כאן "השמיים הם הגבול"? ובכן ממחקר קטן שביצעתי אכן קיימת חוקיות בצבעי הסוסים: יש שם מוגדר לכל צבע, יש צבעים שכיחים וצבעים נדירים ואף זני סוסים המוגדרים על פי צבעם.

קיימים שלושה צבעי בסיס לפרוות הסוסים: ערמוני (chestnut), שחור וביי (bay). רוב צבעי הסוסים נוצרים מגנים הפועלים על שלושת צבעי הבסיס. צבעי הסוסים השכיחים הינם:

ביי (bay)
סוסים בעלי פרווה בצבע אדום-חום בהיר עד חום כהה מאוד עם "קצוות" שחורים. הקצוות הם הרעמה, הזנב והרגליים התחתונות. 


קורנפלקס - סוס פרייברגר בצבע ביי


ערמוני (chestnut)
סוסים בעלי פרווה בצבע אדום. הזנב והרעמה הינם בצבע הפרווה או בהירים יותר. סוס ערמוני בעל פרווה בצבע חום-כהה מאוד נקרא liver chestnut ולעיתים מכונה פשוט סוס חום. סורל (sorrel) הנו הגוון השכיח ביותר של ערמוני והוא אדום-שזוף עד אדום. 

רופרטי - סוס הנובר ערמוני
סוס בעל עור בצבע שחור ושיער לבן או לבן המעורב בשיער כהה. סוסים אפורים יכולים להיוולד בכל צבע והם מלבינים ככל שהם מתבגרים. בסופו של דבר רובם יהיו לבנים לחלוטין או לבנים עם נקודות אדומות (נקרא fleabitten). רוב הסוסים ה"לבנים" הינם סוסים אפורים עם פרווה לבנה לחלוטין. ההבדל בין סוס אפור לסוס לבן הנו בצבע העור. לסוסים אפורים עור כהה בו ניתן להבחין בעיקר סביב העיניים, האף ואזורים נוספים ללא שיער או עם שיער דק. 


אביר - סוס אפור


בפוסט הבא נמשיך עם צבעי סוסים נדירים ומיוחדים...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה