יום שני, 23 באוגוסט 2010

פוקו רוקו פפי



אתם וודאי תוהים מדוע קראתי לפוסט "פוקו רוקו פפי"?! ובכן פוקו רוקו פפי הנו שם הסוס שניצח בתחרות הדרבי בשבת שעברה. הדרבי הנה תחרות של ענף הרכיבה המערבית (western) והיא נערכה בחוות נועם שבקיבוץ נצר סירני. אירגנו צוות קטן אך איכותי של רוכבות דרסאז' ושמנו פעמינו לדרבי. המטרה הייתה להבין אחת ולתמיד על מה כל המהומה ולמה ה"ווסטרן" (בניגוד לדרסאז') זוכה לפופולריות כה רבה בארצנו? הדרבי החל בשעה 18:00 ונמשך עד סביבות 22:00. הכניסה למתחם הארוע עלתה 100 ש"ח, כללה שימוש חופשי בדוכני האוכל והשתייה (כולל אלכוהול) וגררה ביקורת נוקבת מצד הנציגות. 





חוות נועם בקיבוץ נצר סירני


הדרבי הינו תחרות ריינינג (reining) פרטית, שאינה משתתפת בדירוג של תחרויות הענף. משתתפים בה סוסים צעירים בגילאי 4-6. ההשתתפות תחרות נחשבת מאוד יקרה, החל מ-800 ש"ח ועד 1,200 ש"ח (למקצה של המקצוענים). בהתאם לכך, הפרסים הכספיים גבוהים גם הם - עד 5,000$. מטרת הארוע היא להציג את הסוסים הצעירים בפני קהל הקונים הפוטנציאליים. כמובן שהזוכים יוכלו לדרוש מחירים גבוהים יותר עבור הסוסים בעת המכירה. 


 הגביע בו זכה מנצח הדרבי

המסלולים שמבצעים הצמדים (סוס ורוכב) כוללים אלמנטים כגון: מעגלים בקנטר איטי ומהיר, החלפת רגל מובילה באוויר, עצירות חזקות, פניות חדות, הליכה לאחור, ספינים (סיבוב במקום על רגל ציר אחורית) ועוד'. ריינינג הנו תצוגת שליטה בסוס. מקור השם מהמילה Reins (מושכות) ופירושו הנחיית הסוס על ידי הרוכב. הרוכב נדרש להפגין רמת שליטה גבוהה מאוד והדרישות האתלטיות מהסוס גבוהות. הריינינג הנו אחד הענפים של הרכיבה המערבית ובתחרויות הארציות ניתן לראות ענפים נוספים כגון קאטינג, פלז'ר וטרייל קלאס. הריינינג הוא ללא ספק אחד הענפים המרשימים.

רוכב בתחרות דקות ספורות לפני הצגת הסוס

 
המנצח הגדול של הדרבי שגרף את הפרס הכספי הגבוה היה ניר שמחון עם הסוס פוקו רוקו פפי מחוות עדנים. ולסיכום: מדובר בארוע כייפי עם אווירה טובה ונינוחה. הקהל מוזמן לעודד את הרוכבים ולהנות ממזון ושתייה חופשיים. גברים בהחלט נראים טוב יותר בלבוש של cowboys (לעומת טייץ בדרסאז') ולכן מומלץ לרווקות שאוהבות סוסים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה