יום שני, 30 באוגוסט 2010

סוסים בכל מיני צבעים - חלק ב'

בפוסט הקודם הכרנו את צבעי הבסיס של פרוות הסוסים (ערמוני, שחור וביי) וכעת נעבור לצבעים נדירים ומיוחדים יותר...

לבקן (albino)
בעלי חיים לבקנים מוגדרים כבעלי שיער לבן, עור ורוד ועיניים ורודות, אך למרבה הפלא אין סוסים לבקנים! הגנים הגורמים ללבקנות הינם קטלניים בסוסים ולכן סייח שנולד לבקן מת זמן קצר לאחר הלידה. עם זאת יש סוסים הנולדים בריאים עם פרווה לבנה, עיניים כחולות או חומות ועור ללא פיגמנטים.

אחד הצבעים הנדיר ביותר בעולם הסוסים. כפי שתואר להלן הסוסים בעלי פרווה לבנה, עיניים כחולות או חומות ועור שכולו או רובו ללא פיגמנטים (ורוד). הם נולדים לבנים ונשארים לבנים כל חייהם. 



מרינו - סוס אנדלוס שחור


אינו צבע שכיח, אך גם לא נדיר. קיימים שני סוגים: שחור דוהה ושחור שאינו דוהה. רוב הסוסים השחורים דוהים לגוון חום אם הם נחשפים לשמש כל יום. סוסים בגוון שחור-כחול אינם דוהים בשמש. הסייחים השחורים נולדים בדרך כלל בהירים יותר ומשחירים כשפרוות הסייח נושרת. כדי שסוס ייחשב שחור הוא צריך להיות שחור כולו למעט סימנים לבנים (מופיעים בדרך כלל על הפנים וברגליים). ההבדל בין סוס שחור לסוס ערמוני או ביי כהה הנו בשיער העדין שסביב העיניים והאף. אצל סוס שחור השיער שחור ואילו אצל סוס ערמוני או ביי השיער בהיר יותר. 

פלומינו (palomino)
סוס ערמוני בהיר בגווני זהוב, צהוב או שזוף עם זנב ורעמה לבנים או בצבע קרם בהיר. הפלומינו יכולים להופיע בצבע בהיר מאוד עד לצבע שוקולד עמוק, אך תמיד עם זנב ורעמה בהירים.  


 בלונדי - פלומינו יפהפה (וגם חכם)


בפוסט הבא נספר על צבעי סוסים כה מיוחדים שהם הפכו לזנים נפרדים, תוכלו לנחש מה הם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה