יום שבת, 20 באוגוסט 2011

סוסה מעופפת



בתקופה האחרונה התחלנו מסורת חדשה בחוות טוקסנה, בה המדריכים עוזרים אחד לשני  ברכיבה ולמעשה מעבירים שיעורים אחד לשני. כיף לראות שלמרות שכולנו רוכבים פחות או יותר באותה הרמה (כמובן שלכל אחד חוזקות וחולשות), אנו עוזרים ומקדמים את חברינו לעבודה. אני מרגישה שאני רוכבת טוב יותר כשמישהו מסתכל - אני יותר מרוכזת ויותר משתדלת לרכב כל צעד הכי טוב שאפשר. אפילו אם מישהו מהצד רק אומר לי לשבת זקוף יותר, כבר המודעות שלי עולה וכל הרכיבה משתפרת.

בתקופה האחרונה עשינו הרבה שיעורים כאלה עם ביוטי. היה כיף לקבל מחמאות על כך שהיא נראית מצויין ומשיעור לשיעור התקדמנו יפה. באחד השיעורים האחרונים, הסוסה שרק לפני שנה עוד לא ממש הבינה איך עושים טרוט וקנטר, עשתה פליינג צ'יינג' (החלפת רגל באוויר בקנטר), הנחשב לתרגיל של רמה ד' בדרסז' (רמה מתקדמת מאוד).

מכיוון שזו הייתה חוויה מהנה ומלמדת מאוד, החלטתי לספר איך עשינו את זה. הבסיס לתרגיל הוא עבודה טובה בקנטר. במשך תקופה ארוכה עבדנו על מעברים עולים מטרוט לקנטר, בדגש על מעברים זריזים וחלקים לשני הצדדים. תרגילי הכנה נוספים שעשינו היו קווים שבורים ומעגלים בקנטר. אחרי זה התקדמנו לשינויי כיוון באלכסון בקנטר עם החלפת רגל פשוטה לאורך האלכסון (דרך טרוט). בהדרגה קיצרנו את משך הטרוט לכמה צעדים לפני ואחרי X (מרכז המגרש). אחרי שביוטי למדה גם את זה עברנו להחלפות פשוטות בשמיניות (שני מעגלים מחוברים כשבאמצע מתבצעת החלפת הרגל דרך טרוט).

כשהחלטנו שביוטי מוכנה לתרגיל עצמו, שמנו קורת קרקע במרכז קו הרוחב של המגרש. רכבנו שינוי כיוון לרוחב המגרש (פנייה של 90 מעלות, קו ישר ופנייה של 90 מעלות לצד השני). אחרי הפנייה הראשונה ולפני הקורה, החלפנו את הכיפוף ומעל הקורה נתנו סימן לקנטר לצד השני. ביוטי לא התרגשה וברוב המקרים החליפה בקלות את הקנטר מעל הקורה. היה מעניין לראות כמה ההכנה לתרגיל עזרה כאן. כשרכבתי טוב את הפנייה הראשונה, הכנתי את הכיפוף בזמן וביקשתי קנטר לצד השני מעל הקורה ביוטי החליפה בקלות את הקנטר. אם לא הייתה הכנה מספיק טובה, ביוטי פשוט נשארה על קנטר הפוך גם לכיוון השני.

ככל שאני מתאמנת, לומדת ומלמדת אני מבינה את החשיבות של תכנון, תשומת לב והכנה. כשאני מדריכה, ההבדל הוא עצום בין סוס שלא מבקשים ממנו הרבה וגם לא מקבלים, ובין סוס שמשקיע ומתאמץ בשביל הרוכב שלו, אחרי שזה שם לב, מתכנן וחושב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה