יום שבת, 10 בספטמבר 2011

מאסוס לסוס

 



אני מכירה את קטיה בארי כאוהבת סוסים מושבעת ורוכבת מצויינת ונלהבת. כשעבדתי בבקרים בחוות טוקסנה וחשבתי שאני מגיעה מוקדם (בשעה 7:00 בבוקר), קטיה כבר הייתה על הסוס בעיצומה של הרכיבה. קטיה נשואה לרועי ואם צעירה ונמרצת לשלושה ילדים. קטיה עובדת במשרה מלאה בחברת תרופות בתור Clinical Research Associate (מחקרים קליניים) ובזמנה הפנוי (בדרך כלל מוקדם מאוד בבוקר) רוכבת על סוסים בהדרכתו של טל גורן. קטיה מחזיקה בתואר B.Sc במדעי בע"ח, ומוסמכת כמטפלת באמצעות בע"ח וכמדריכה לרכיבה טיפולית. וחוץ מכל זה קטיה גם מצאה זמן להשתלם באנגליה במוסד המוכר Equinenergy Ltd, המתמחה בעיסוי ספורטיבי לסוסים ומוכרת בתור Equine Body Worker. בפוסט הבא נפרוס בפניכם את יתרונות העיסוי הספורטיבי לסוסים כפי שניתן על ידי EBW.




אז למה הסוס שלי בכלל צריך עיסוי? נתחיל מכך שאני באופן אישי לא הייתי מתנגדת לעיסוי מפעם לפעם וקטיה מספרת שכך גם הסוסים. רובם נהנים מהעיסוי הנמשך כשעה וחצי, אך יש הרבה לכך מעבר להנאה. האם נתקלתם במצב שהסוס שלכם הביע התנגדות לבצע תרגיל כלשהו (בעיקר תרגיל שביצע בעבר בקלות)? ייתכן שהבעייה נובעת מכאב כלשהו ולאו דווקא ממצב רוח עגום.. הסוסים שלנו, בין אם משמשים לדרסז', קפיצות, רכיבה מערבית, סיבולת, מרוצים וכו', הינם ספורטאים המאמצים את גופם. הם זקוקים לטיפול מונע ומשמר והעיסוי הנו פתרון טבעי ומהנה. 




קטיה משתמשת בנקודות לחיצה ומתיחות פאסיביות כדי לטפל ברגישות של השרירים. העיסוי מפחית את שחיקת הגוף, מאריך את תקופת הביצועים, משפר את טווחי התנועה והסיבולת ומקל על מתח השרירים ועל עיוותים הקיימים בהם. קטיה מתמקדמת בשרירים שאינם מתפקדים כהלכה ועלולים להגביל את טווחי התנועה ולגרום לאי נוחות וכאבים אצל הסוס. כמו כן מטפלת קטיה באזורים פצועים או מנותחים בהם נוצרו רקמות צלקתיות המפעילות לחץ על אזורים סמוכים. באמצעות העיסוי ניתן לגלות עיוותים במרקם השרירים ולמנוע התפתחות בעייה מורכבת יותר.




כמונו, גם הסוסים אינם נינוחים כאשר הם חשים בכאב. הכאב מתבטא בהתנהגותם וברמת הביצועים שלהם. דוגמאות להשפעות הכאב על הסוס הינן הגבלת טווחי התנועה, חוסר גמישות, תנועה "תקועה" ולא חלקה, התנגדות לביצוע תרגילים מסויימים, עצבנות בזמן הטיפול ורגישות יתר. בנוסף על כל היתרונות, העיסוי משפר את מקצבי הסוס, מעודד זרימת דם ומפחית רגישות יתר למגע. 




הטיפול שקטיה מעניקה מתבצע בתאום עם הוטרינר המטפל ועם שיטות האימון של הסוס. הניסיון רב השנים שצברה קטיה ברכיבה ובטיפול בסוסים מאפשר לה לחוש את הסוס ולהתאים לו את הטיפול הטוב ביותר. 

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם קטיה במייל: beerir@012.net.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה