יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

חגיגות פתיחת העונה

 

ביום שבת 22/10/11 התאספנו מכל קצוות הארץ לאסיפה השנתית של ענף הדרסז' (רכיבה אומנותית). מתוקף תפקידי כרכזת הענף, החלטתי לספר לכם מה היה שם - למקרה שלא יכולתם לבוא...

כמיטב המסורת התקיימה ממש לפני האסיפה ישיבה לכל שופטי הענף, שהינם חולייה חשובה בפעילות ובלעדיהם פשוט אי אפשר לקיים תחרויות. את ישיבת השופטים ניהלה הגברת סיון ס"ט, שופטת מנוסה לכשעצמה ויו"ר ועדת דרסז'. בישיבה מעדכן נציג הועדה את השופטים במגמות בתחום השיפוט וזהו המקום ליצירת דו-שיח עם אנשים יקרים אלה.

המפגש התקיים בחוות החיים המקסימה הממוקמת ברעננה, לא רחוק מרחוב וייצמן בעיר. אחרי ישיבת השופטים, כיבד אותנו צוות החווה בתבשיל פוייקה מצויין ופוקצ'ות טעימות מהטאבון. לא חסרו גם שתייה, עוגות ואפילו תמרים שהביאו חברי הענף וכיבדו את כולם. אחרי שסעדנו את ליבנו נפנינו לאסיפה.
את המצגת העבירה הגברת דנה רוזינר, רכזת הועדה לענייני תחרויות. לדנה ניסיון עשיר שצברה במשך שנים רבות בהן הינה פעילה מרכזית בענף. המצגת כללה סיכום של פעילות הענף בעונה הקודמת, תכנית לעונה הקרובה וכן עידכונים חשובים לחברי הענף. בפוסט הבא אעדכן אתכם בעיקרי הדברים, למי שלא יכל להגיע או למי שכבר הספיק לשכוח...

בעונת 2011-12 שמתחילה בנובמבר, יתקיימו 11 תחרויות דירוג וארבע תחרויות שיא. שלוש מתחרויות השיא יישפטו על ידי שופטים המגיעים במיוחד מחו"ל! תחרות השיא הראשונה הינה בינלאומית ונקראת
FEI World Dressage Challenge. בתחרות משתתפות שש מדינות (איחוד האמירויות, יוון, טורקיה, מלטה, קפריסין וישראל). השופטים עוברים ממדינה למדינה במשך כמעט חודש ושופטים את התחרויות. התוצאות הסופיות משוקללות יחד ומוכרזים הזוכים בתחרות כולה. התחרות תתקיים בחוות נועם ביום רביעי 7/12/11. ביום חמישי 8/12/11 תתקיים קליניקת רכיבה בהנחיית שופטי התחרות, הניתנת במתנה לרוכבים המצטיינים.

שלושת התחרויות הבאות יתקיימו לקראת סוף העונה. הראשונה תתקיים במרכז רכיבה קיבוץ יגור בתחילת מאי 2012 – גמר ליגת הדרסז'. הליגה היא למעשה גילגול של גמר ליגת הצפון שנערכה מידי שנה לזכרו של אליעזר לירון ז"ל (ממייסדי ספורט הרכיבה בישראל). מטרת הליגה הינה לעודד השתתפות בכמה שיותר תחרויות במהלך העונה ולכן הניקוד בה נצבר בתחרויות הדירוג. ככל שמשתתפים ביותר תחרויות, הסיכוי לנצח בגמר הליגה עולה. התחרות תישפט על ידי שופטת הולנדית שתקיים בעת שהייתה בישראל קליניקת שיפוט של מקצים פארא-אולימפיים. 

התחרות הבאה תתקיים בהמשך מאי 2012 במרכז רכיבה ניר-דוד - גמר ליגת בתי הספר. ההחלטה ליצור ליגה נפרדת לרמות הבסיס נשאה פרי והגדילה את מספר המתחרים בעונה שעברה ב- 26%! זו השנה השנייה לפעילות הליגה ואנו תולים בה תקוות גדולות לגדילה ופריחה של הענף. הועדה משקיעה משאבים רבים בפרסים לליגה כדי לעודד השתתפות, והשנה יחולקו לזוכים במקומות הראשונים תלבושות רכיבה לתחרויות וכמו בשנים הקודמות אוכף יוקרתי למועדון הזוכה.

התחרות המסכמת של העונה הינה אליפות ישראל שתתקיים בחוות טוקסנה בתחילת יוני 2012. התחרות הינה ארוע חגיגי גדול הכולל מקצים ברמות אלף עד הא וכן מקצים פארא-אולימפיים. בהמשך להצלחה משנה שעברה, יציגו הרוכבים ברמות גימל ומעלה מבחנים מוזיקליים ביומה השני של האליפות. באליפות יחולקו פרסים כספיים בשווי של מינימום 12,000 ש"ח ויינתן פרס כספי משמעותי למקום הראשון בכל מקצה!

השנה החליטה הועדה להוסיף ליגה נפרדת לרוכבים שאינם מתחרים בשבת – ליגת ימי שישי. במהלך העונה יתקיימו 4 תחרויות דירוג לליגה והאליפות תתקיים ביום שישי של אליפות ישראל. מטרת הליגה הינה לקדם פעילות של רוכבים שעד כה לא התחרו בגלל שהתחרויות מתקיימות בשבת. בליגה יוכלו להשתתף רוכבים בכל הרמות.

עקב קיצוץ משמעותי בתקציב הועדה, נאלצנו להעלות השנה את מחירי המקצים, כך שמחיר מקצה רגיל יעמוד על 150 ש"ח ואילו מקצה קבוצתי (בליגת בתי-הספר) 130 ש"ח. השנה הוחלפו כל מבחני הרכיבה  במבחנים של ההתאחדות האמריקאית לשנת 2011. הועדה תירגמה לעברית את כל המבחנים, אך עדיין מומלץ לעיין במבחנים המקוריים באנגלית הכוללים הסברים מועילים שאינם מופיעים כרגע במבחנים בעברית.

אפשרות חדשה שתינתן השנה בתחרויות הינה "פייד טיים" המיועד לרוכבים שרוצים לאמן סוסים בתוך מגרש התחרות. השירות ינתן בתחרויות דירוג רגילות תמורת תשלום סימלי של 50 ש"ח בתאום עם מארגן התחרות. השירות מיועד לרוכבים המעוניינים לתרגל עם הסוס את השהייה במגרש התחרות, בלי להיכנס למקצה (לדוגמה עם סוס צעיר או מפוחד).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה