יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

אל תחשבו על פיל ורוד!





בשבת 29/10/11 התקיימה בחוות ג'וקי קלאב ברישפון קליניקת שיפוט בהנחיית השופטת והמאמנת סוזן פון-דיצה פולק. הקליניקה התמקדה בשיפוט רמות הקדם הקבוצתי, הקל והקשה. מדובר ברמה בסיסית של דרסז', בה רוכבים ונשפטים בו-זמנית מספר רוכבים. לקליניקה הגיעו שופטים ומדריכים מכל רחבי הארץ ולאחר ההרשמה והכיבוד הקל יצאנו לעבודה ולמלאכה.


נעמה שגב-חסון, מדריכת רכיבה בכירה בחווה, אירגנה 3 קבוצות של רוכבים ברמות הקדם הקבוצתי. השופטים קיבלו לידיהם חוברות עם טופסי שיפוט ומדריכי הרכיבה ישבו לצידם, רשמו הערות ודנו איתם ברוכבים. הצוותים התפזרו סביב המגרש בזמן הצגת המבחנים ובתום כל מקצה התאספו יחד ודנו בתוצאות. 

 

השנה הוחלט לשנות את טופסי השיפוט של מבחני הקדם הקבוצתי, כך שהרוכבים לא מקבלים ציונים, אלא רק הערות. על סמך ההערות מחליטים השופטים מי ניצח, מי הגיע במקום השני, השלישי וכן הלאה. בתחרויות עצמן כל מקצה נשפט על ידי שני שופטים, מכיוון שקשה לשופט אחד להיות מרוכז בשלושה או ארבעה רוכבים בו-זמנית. המיקומים הסופיים נקבעים על ידי השופט הבכיר בתחרות (השופט המנוסה יותר).


אחרי שלב ההדגמות עברנו לשבת בצל עץ התות היפהפה, כדי לדון במה שראינו ולשאול שאלות. סוזן הדגישה שתפקיד השופט בתחרויות הוא חינוכי ולימודי. המטרה היא לתת לרוכבים ביקורת חיובית ובונה שתגרום להם להמשיך להתחרות ולרצות להשתפר. סוזן המליצה להסביר לרוכב מאיפה נובעות הטעויות כי כך הוא ירגיש מובן יותר. כשאומרים "לא" או "אל" המוח בונה תמונה של מה שאמרנו לא לעשות ורק לאחר מכן מוסיף את השלילה. לדוגמה כשאומרים "אל תחשבו על פיל ורוד!". מיד כולם יחשבו על פיל ורוד, ככה המוח שלנו עובד. בהדרכה ושיפוט צריך להסביר לרוכב מה כן לעשות, אלא אם כן מדובר במצב מסוכן אז צריך להשתמש בשלילה. 


נעמה עידכנה שהרוכבות שהתחרו בעונה שעברה התקדמו בצורה מדהימה וכיום הן בין הרוכבות המתקדמות ביותר בבית הספר לרכיבה.


אז שתהיה לכולנו עונה מוצלחת ופורייה עם הרבה ביקורת חיובית ובונה והרבה כיף :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה