יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

גישה מנצחת


בתחילת נובמבר 2011 התקיימה בחוות ד.ב.ש שבבצרה קליניקה מיוחדת במינה. את הקליניקה אירגנו הועדה המקצועית לרכיבה טיפולית והועדה הפארה-אולימפית של ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה בשיתוף חוות ד.ב.ש והמאמן הלאומי של נבחרת הנכים הישראלית, מר דרור בן-שאול. לקליניקה הוזמנו מדריכי רכיבה טיפולית מכל הארץ כדי לצפות מקרוב ברוכבים בעלי נכויות פיזיות שהגיעו לצמרת הפארה-דרסז' העולמית וללמוד איך עושים את זה? את הקליניקה הנחה מר דרור בן-שאול, המאמן הלאומי מזה 15 שנה. עד כה השתתפה הנבחרת בשלוש אולימפיאדות, שלוש אליפויות עולם ושלוש אליפויות אירופה. מידי שנה יוצאת הנבחרת לכחמש תחרויות בינלאומיות בחו"ל ובימים אלה הם מתאמנים לקראת אולימפיאדת לונדון 2012.


לקליניקה הגיעו מעל 40 מדריכי רכיבה, אנשי סוסים ואנשים התעניינים בתחום. אחרי ההרשמה, השתייה והכיבוד, התמקמנו והתחלנו ללמוד. דרור הציג את שלושת הרוכבים המרכיבים את הנבחרת הישראלית והסביר על תכנית האימונים שלהם. האימונים וההשתתפות במספר רב של תחרויות בחו"ל, כרוכים בעלויות גבוהות ביותר. ההתאחדות לרכיבה תומכת בנבחרת, אך במקרים רבים הנבחרת נאלצת לממן את הפעילות בעצמה או לגייס תרומות. דרור הסביר שהדרך להגיע לטופ טמונה בעיקר בגישה. אם מראש מוותרים כי נרתעים מהעלויות אז ברור שאין סיכוי. החוכמה היא להציב מראש מטרות ברורות עם לוח זמנים ופשוט להתחיל. כשמדובר במטרה טובה ונעלה הדרך כבר תיסלל מעצמה. דרור הוא דוגמה מעוררת השראה לאיש שעובד באופן מתוכנן, שיטתי ומסודר, מתמיד, עובד קשה ומגשים את חלומותיו ואת חלומותיהם של הסובבים אותו.


לפני שהמשכנו להדגמות הרכיבה, הסבירה לנו דבי דרסלר, פיזיותרפיסטית מוסמכת לביצוע קלסיפיקציה, איך משייכים את הרוכבים לרמות הרכיבה השונות. לפני כל תחרות בחו"ל עוברים הרוכבים בדיקה של פיזיותרפיסט מוסמך כדי לקבוע האם רמת הרכיבה שנקבעה להם אכן מתאימה. מסתבר שקיימת בעייה של רוכבים המתחזים לנכים כדי לנצח בתחרויות?! 

אחרי הפסקה קצרה התמקמנו סביב מגרש הרכיבה המקורה ודרור הסביר כיצד הוא בוחר סוס מתאים למגבלה של כל רוכב. דרור הסביר על דרכי האימון של הסוסים ולאחר מכן העביר אימונים קצרים לשניים מרוכבי הנבחרת והסביר איך הם מצליחים לבצע תרגילים ברמה גבוהה, למרות המגבלות. הרוכבים הדגימו קטעי רכיבה מהמבחנים בתחרויות ומשתתפי הקליניקה היו נפעמים מהסוסים המטופחים וטובי המזג ומהרכיבה המרשימה.
 
אני מברכת על היוזמה ומקווה שיהיו עוד הרבה קליניקות, ימי עיון ויוזמות לימודיות שכאלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה