יום שבת, 10 באוקטובר 2009

תרגילים לשיפור הישיבה על הסוס


היה לי היום שיעור רכיבה מהנה ביותר (גם מדריכי רכיבה לוקחים שיעורים כי תמיד יש מה ללמוד מאנשים אחרים בתחום). רכבתי על צ'יקו - סוס בית ספר קטן וחמוד, אך מעט פחדן. רכבתי עליו גם בשיעור הקודם, אבל היום עבדנו על הישיבה שלי עם תרגילים אותם אפרט בהמשך. לא ממש רציתי לרכב על צ'יקו כי ראיתי אותו נבהל עם רוכבים אחרים ושמעתי שהוא פחדן מאוד. כבר קרו לי מקרים ברכיבות אחרות שהסוס נבהל ונפלתי, אבל אין מה לחשוש מנפילות - הן חלק מהספורט ואפרט עליהן יותר באחד הפוסטים הבאים. שמתי קסדה על הראש ויצאתי לדרך. מה לעשות, הדרך היחידה להתגבר על הפחד היא להתמודד עם מה שמפחיד אותנו.


צ'יקו מדהים. הוא אומנם קצת עצלן, אבל בשימוש נכון בדורבנות ובשוט הוא יודע לזוז קדימה כמו שצריך. צ'יקו מלמד אותי לשים ידיים במקום (בלי למשוך אליי), מרפקים ב-90 מעלות ולתת את הידיים קצת קדימה. הוא בא אל המתג בלי שצריך "לשכנע" אותו: לוקחים קשר קבוע, ידיים יציבות ורגליים דוחפות לתוך הקשר, ממש כמו בספרים. אפשר לשחק קצת עם האצבעות ולקרוא לו כשצריך (למשל כשהוא מנסה להיבהל), אבל כשהוא בא אל המתג אפשר לשמור על קשר עדין מאוד והוא מחזיק את עצמו בצורה מדהימה, פשוט תענוג.


אחרי החימום בטרוט וקנטר, עברנו לעבודה ללא ארכובות. נקודות התורפה העיקריות שלי ברכיבה הן:

הידיים - אני רוכבת עם אצבעות פתוחות מה שגורם למושכות להתארך ללא שליטה ומקשה על התקשורת עם הסוס.



אצבעות פתוחות



אני לא נושאת את הידיים מספיק גבוה ולכן הן לא יציבות, מתוחות מידי ולא עצמאיות מהגוף.



ידיים ישרות



הגב - שנים של יציבה לקוייה נותנות את אותותיהן. כשהגב לא ישר קשה לעבוד בצורה נכונה עם שרירי הבטן, פחות יציבים ומפריעים לסוס.



גב לא ישר



הרגליים - האצבעות של כף הרגל שלי פונות החוצה ואין לי מספיק משקל בעקבים. זה יוצר רגליים לא יציבות ומפריע לישיבה, כי במקום לשבת על עצמות הישיבה אני נשענת קדימה וזה גם כואב.



אצבעות פונות החוצה



אז הצלבנו את הארכובות ויצאנו לדרך עם תרגילי ישיבה. התחלנו עם תרגילים לידיים: סיבובי כתפיים אחורה, פתיחה וסגירה של המרפקים וג'גלינג (ידיים למעלה - למטה תוך שמירה על קשר קבוע עם הפה של הסוס). התרגילים משחררים את המפרקים והשרירים, מפתחים את הקואורדינציה ואת הפרדת התנועה בין הידיים לשאר הגוף. כתוצאה מכך משיגים ידיים יציבות, עצמאיות ולא מתוחות.



החזקת מושכות נכונה



את תרגילי הישיבה התחלנו בהליכה, במעגל של 20 מטר קוטר. מרימים את אחת הברכיים למעלה עד לזוית של 90 מעלות ואז מותחים את הרגל למטה. חוזרים מספר פעמים ומבצעים גם ברגל השנייה. לאחר מכן מעלים את שתי הברכיים למעלה לזוית של 90 מעלות ואז מורידים אותן בהדרגה ומאריכים כמה שאפשר. עושים אופניים עם הברכיים בדגש על הארכת הרגל שיורדת למטה. את האופניים עושים עם הקצב של הסוס. לאחר מכן חוזרים על כל התרגילים גם בטרוט.


התרגילים הללו משחררים את המפרקים והשרירים ברגליים ובאגן, מאריכים את הרגליים ומאפשרים לשבת על עצמות הישיבה. צריך להתאמן הרבה כדי לשפר את הישיבה, אבל כבר אחרי אימון קצר ללא ארכובות מרגישים את ההבדל. היה ממש כיף והתחלתי להרגיש בנוח על הסוס - שאני יציבה מאוד וזזה איתו.



ישיבה נכונה



הפוסט נכתב ביום שבו התקיים שיעור הרכיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה