יום שבת, 3 באוקטובר 2009

טיול קסום

הפוסט נכתב ביום הטיול...

היום נעניתי סופסוף להפצרותיה של חברתי לבוא לרכב אצלה בחווה. בעבר כבר הגעתי לשם ואף רכבתי על הסוס שלה, אבל זה היה בתוך מגרש הרכיבה. הפעם יצאנו לטייל וזו הייתה פשוט חוויה קסומה, באמצע ההמולה של עוד שבוע עבודה מטורף. אפשר אפילו להגדיר את הטיול הזה כסוג של מדיטציה, למרות שמעולם לא עשיתי מדיטציה...

החווה נמצאת במושב שדה ורבורג ולפני מספר חודשים היא הפכה מחווה פרטית קטנה לבי"ס לרכיבה, גם הוא קטן בינתיים. חברתי אספה אותי מהעבודה בחמש וחצי בערב ושמנו פעמינו לשדה ורבורג. הגענו לחווה בשש, איכפנו את הסוסים ויצאנו לדרך. שוב רכבתי על הסוס שלה וחברתי רכבה על סוסה אפורה ומאסיבית, בעלת שושלת יוחסין מכובדת. שני הסוסים גדולים ומטופחים עם ציוד חדש ומצוחצח ושתינו לבושות בבגדי הרכיבה המחמיאים שלנו, אני מודה שהרגשתי ממש מיוחדת וגאה.

יוצאים לטייל

טופפנו בשביל המתעקל מהחווה אל הכביש הראשי של המושב, חצינו את הכביש, עברנו במעבר צר לכיוון השדות ויצאנו לדרך. קשה לתאר את השקט ששורר בשדות המושב בשעות הללו של סוף היום. מזג האויר היה מושלם - עדיין אור, חמים ונעים וללא החום המעיק של שעות הבוקר והצהריים. טיילנו במשך שעה או שעה וחצי כשסביבנו רק שדות ושקט. חלפנו על פני קבוצת פועלים שנחו בצד הדרך, בירכנו אותם לשלום והם השיבו לנו בחיוכים קורנים. בשלב מסוים הלכנו בשביל שצמוד לשדה המושקה בממטרות ומידי פעם חטפנו "שפריץ" מהממטרות. שיחקנו עם הסוסים משחק: צריך לעצור ולחכות שהממטרה תסתובב ואז לעבור מהר כדי לא להרטב. באחד השבילים חברתי שאלה אם אני רוצה לרוץ קצת "עד הברושים". הסתכלתי קדימה - השביל נראה ידידותי ופתוח. ביקשתי מהסוס לעבור לקנטר (דהרה) והוא לקח את המשימה מאוד ברצינות והתחיל לדהור ממש מהר. הייתי די המומה אז אפשרתי לו לדהור עד שהתקרבנו לברושים ואז ביקשתי ממנו להאט ולחכות לחברינו לטיול.

המראה מגב הסוס בשעת הטיול

באחד הצמתים של שבילי השדה חברתי הפנתה את תשומת לבי ל"זולה" שעל גבעה ירוקה לצד מטע זיתים. מדובר בסוכת גפנים יפהפיה ופסטורלית השייכת לבעלים של הסוס השני. הוזמנתי לטיולים נוספים שצוות החווה עורך בימי שבת וחברתי הבטיחה שאז נעשה הפסקה לתה ועוגיות ב"זולה" שבראש הגבעה.

סיימנו את הטיול כשהערב החל לרדת וציינתי שכל הגוף שלי (בעיקר הרגליים ועצמות הישיבה) ממש כואב, למרות שעשינו כמעט רק הליכה בטיול. שבנו עייפים אך מרוצים, טיפלנו בסוסים ונפרדנו בהבטחה לעשות טיול ארוך ואתגרי יותר באחת השבתות הקרובות.

תודה לצוות החווה ולסוסים על אחר הצהריים קסום...

אנונימי אמר/ה...

איזה אוזניים יפות יש לסוס החום...