יום שני, 15 במרץ 2010

סטאליון שואו

סוס ננסי

ביום שבת האחרון התקיים מופע סוסים גדול בשם סטאליון שואו במרכז לרכיבה טיפולית בתל-מונד. סטאליון הנה מילה אנגלית לסוס הרבעה ולפיכך הוצגו בארוע בעיקר סוסי הרבעה (סוסים זכרים שאינם מסורסים). מעבר לכך שמדובר במופע בידור לקהל הרחב, אנשי סוסים רבים מגיעים לארוע כדי למצוא שידוך לסוסות שלהם.

וולטינג - התעמלות אומנותית על גב הסוס

הסטאליון שואו מתקיים מידי שנה במרכז לרכיבה טיפולית בתל-מונד. השנה סופסוף הזדמן לי לצפות בו מכיוון שהתבקשתי על ידי מנהלי המרכז להשגיח על החווה בזמן הארוע.

סוס פוני מסוג שטלנד

אז שוב יצאתי לדרך בשבת בבוקר ואני מודה שהיה שווה. המרכז כולו הפך ליריד סוסים גדול: מתקנים לילדים (מתנפחים ואומגה), דוכני מזון ושתייה, דוכני ציוד רכיבה ועוד. במרכז המגרש המקורה התקיימו מופעי הסוסים והמקום נראה מרשים ביותר. בשעות הצהריים כאשר כמות הקהל הייתה בשיאה היה ממש קשה לנוע ממקום למקום. 

קוסמוס מציג את הצעד המיוחד שלו

המופע הראשון היה וולטינג. וולטינג הנו התעמלות אומנותית על גב הסוס. אפשר לבצע את התרגילים לבד או עם מספר רוכבים. אחרי המתעמלים ההחרוצים הגיעו הסוסים הננסיים. אלה אינם סוסי פוני, אלא סוסים לכל דבר בעלי מבנה גוף ממש קטן (הגובה של הסוסים שהוצגו אינו עולה על 90 ס"מ). אחריהם הוצגו סוסי פוני מסוג שטלנד – יצורים מתוקים ביותר, אבל קצת ממזרים. 

קוסמוס מציג "רירינג" - עמידה על הרגליים האחוריות

אחרי הקטנטנים החלו הופעות הרכיבה: רוכבי הדרסאז' פתחו את המופע ואחריהם הסוס קוסמוס מסוג
פסו-פינו. קוסמוס הציג את הצעד המיוחד של בני מינו והצמד אף הדגים "רירינג" (עמידה על הרגליים האחוריות). אחרי הפסו-פינו הוצג שייר (shire) ענק בשם "אייס". זהו סוס עבודה אנגלי ששוקל פי 2 מסוס רגיל (יכול להגיע למשקל של טון). האמת שאייס נראה כל כך חזק שלרגע חששתי שמרוב התרגשות הוא עלול לרמוס את הקהל. 

אייס - סוס מסוג שייר

אחרי אייס הוצגו סוסי צעד כגון הטנסי והמיזורי. אלו סוסים מיוחדים שהושבחו לאורך שנים עם דגש מיוחד על הנוחות לרוכב. הסוסים הללו משמשים לרכיבות ארוכות, לעיתים בתנאי שטח קשים והצעד שלהם נוח לרוכב בכל מצב. בסיום הופיעו סוסי הקווטר האמריקאים שהם הסוסים העיקריים בתחום הרכיבה המערבית. הם קטנים וקומפקטיים, בעלי מזג נעים וצעד נוח. 

סוס קווטר מרשים במיוחד

את הארוע חתם טקס הענקת אות הוקרה ללארי בכר, המייסד של ענף הרכיבה המערבית בישראל. לארי עלה ורכב למרות שבשנים האחרונות הוא נלחם במחלת האלצהיימר. לפני שנים רבות גם אני רכבתי בחווה של לארי ולפני מספר חודשים נפגשנו שוב והפעם אני הייתי המדריכה (לארי הגיע לשיעורי רכיבה טיפולית). בזה תם הארוע ואצלי נסגר מעגל.


תגובה 1:

דוכני מזון אמר/ה...

התמונות ממש יפות! האם האירוע מתרחש כל שנה? אשמח לבוא ולראות את התחרויות.

הוסף רשומת תגובה