יום רביעי, 31 במרץ 2010

פסח, מצה (עם שוקולד) ותחרות סוסים


כמו בכל שנה, אחד מסימני הפסח אצלנו במרכז (פרט למצות עם שוקולד) הוא קיומה של תחרות רכיבה,  והשנה נפלה לידיי הזכות לארגן אותה. התחרות נערכה בשבוע שעבר והייתה פתוחה לכל הרוכבים שלנו (גם לנכים ולילדים צעירים מאוד). ארגון התחרות היה די מורכב והחל כמה חודשים מראש. התחרות עצמה הייתה מצויינת, הרוכבים נהנו והרגישו עד כמה הם התקדמו והמשפחות יצאו מרוצות. 

רוכבים במגרש בזמן תחרות

אנחנו, מדריכי הרכיבה, אוהבים תחרויות: האימונים לתחרות אורכים כמה חודשים ומספקים כיוון ועניין לשיעורים. רוכבים שמתקשים להתרכז בשיעורים או שפשוט קשה להם לבצע את המטלות, שואבים מוטיבציה מהידיעה שהתחרות מתקרבת. יש רוכבים שנלחצים לקראת התחרות והאימונים שלפניה מאפשרים לנו להרגיע אותם ולתת להם דרכים להתמודד עם הלחץ. האימונים לתחרות גורמים לרוכבים לדחוף את עצמם עד כדי כך שהם מבצעים משימות שהיו נראות לפני כן כמעט בלתי מושגות בזמן כה קצר. יש לי תלמיד שלפני כמה חודשים בקושי עשה טרוט חופשי, ובטח שלא פניות ומעגלים בטרוט. בתחרות מאוד רציתי שהוא ישתתף במקצה של הטרוט החופשי (שכלל גם פניות, מעברים ומעגלים) כי המקצה של הטרוט בהובלה היה ממש "קטן עליו". כמה שבועות לפני התחרות התחלנו להתאמן והשיפור שחל בביטחון העצמי שלו ובאמונה שלו בעצמו היה מדהים. בתחרות הוא רכב יותר טוב מאי-פעם וגרם לי לחוש גאווה אדירה.

אני בלבוש ייצוגי לתחרויות רכיבה 

את התחרות חילקנו ל-4 מקצים ברמות שונות כדי שכל הרוכבים יוכלו להשתלב בה. המבחן (אוסף כתוב של תרגילים במקצה) הקשה ביותר כלל קנטר ומעגלים. המבחן שאחריו (שהתלמיד שלי ניגש אליו) כלל טרוט ומעגלים. אחרי המקצים המתקדמים חיברנו 2 מבחני הובלה, אחד עם טרוט והשני ללא טרוט. במקצים המתקדמים כל רוכב רכב לבד במגרש (סה"כ 5 דקות רכיבה כל אחד, לאחר חימום של כמה דקות). במקצי ההובלה רכבו 4-6 רוכבים במגרש וכל מקצה ארך כ-10 דקות. הקבוצות נקבעו לפי גיל הרוכבים ורמת הרכיבה שלהם. בסיום כל מקצה ערכנו טקס חלוקת מדליות כדי שהרוכבים והמשפחות לא ייצטרכו לחכות לסוף התחרות. במקצי ההובלה השתתפו כ-50 רוכבים ובסיום כל קבוצה חולקו המדליות. כל משתתף זכה במדליה, גם משתתפים שלא זכו במקומות 1-3. בסך הכל השתתפו בתחרות יותר מ-80 רוכבים!

מגרש הרכיבה במרכז שלנו בזמן ארועים ותחרויות

למרות עבודת התכנון וההכנה הארוכה, אני מאוד אוהבת לערוך תחרויות וארועים בכלל. בכל הארועים שאנו עורכים במרכז שיתוף הפעולה ורוח העשייה של הצוות מפתיע אותי לטובה בכל פעם מחדש. הארועים הללו מציבים בפנינו אתגרים לא קלים, כי לא תמיד הכל הולך כמו שתיכננו: יש סוסים שמפחדים מהקהל וממחיאות הכפיים ואנו נאלצים להחליף אותם בזמן התחרות, לפעמים הרוכבים מאחרים וצריך לשנות את סדר הרוכבים תוך כדי התחרות. כיף לראות איך הצוות משתף פעולה כשדברים כאלו קורים ופותר את הבעיות יחד.

מי שמעוניין לצפות בתחרויות רכיבה של רוכבים מקצועיים מוזמן להכנס לאתר ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה שם יש מידע על כל התחרויות הארציות. בסוף השבוע הקרוב (שישי ושבת) מתקיימת אליפות הצפון בדרסאז' במרכז לרכיבה שבקיבוץ ניר-דוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה