יום שלישי, 9 במרץ 2010

סגנון חופשי


ביום שבת התקיימה בחוות טוקסנה סדנא בנושא דרסאז' (רכיבה אומנותית) לצלילי מוסיקה בהנחיית השופט ההולנדי אדי דה וולף ואן ווסטרוד. אדי העביר את הסדנא במסגרת ביקורו בישראל ותוכלו לקרוא עליו עוד באתר שלו. החווה נמצאת ליד מרכז הטניס ברמת השרון (מול הכפר הירוק). מדובר בחווה יפהפיה ומטופחת שהוקמה מחדש במיקום של חוות הקאונטרי המיתולוגית. שמעתי הרבה סיפורים ממכריי בענף הסוסים אודות חוות הקאונטרי וסופסוף אני יכולה לקשר את הסיפורים למקום אמיתי. 

חוות טוקסנה - אזור האורוות
מבחן הפריסטייל (freestyle) הנו מבחן דרסאז' לצלילי מוזיקה. מבחן דרסאז' רגיל מורכב מרצף ידוע מראש של תנועות במגרש (כגון מעגלים וקווים אלכסוניים) תוך כדי מעברים בין המקצבים. בכל רמה מבחן שונה המתאים לרמת הרוכב והסוס. מבחן הפריסטייל הנו מבחן של סגנון חופשי יותר. הצמד (הרוכב והסוס) צריכים לבצע סדרה מוגדרת מראש של תרגילים, אך הרוכב מחליט על סדר התרגילים ומתאים להם מוסיקה שהוא בוחר. בנוסף יכול הרוכב לשלב תרגילים מורכבים יותר שאינם תרגילי חובה. הפריסטייל בדרך כלל מעניין יותר ממבחני הדרסאז' הרגילים בגלל השילוב עם המוסיקה והאפשרות להיות מקוריים. 

המזנון בחווה

השילוב בין רכיבה על סוסים למוסיקה הוא מתבקש. כשאני רוכבת ורוצה לשמור על קצב קבוע אני מזמזמת לעצמי מנגינה כלשהי. כאשר הסוס והרוכב עובדים בשיתוף פעולה מושלם נוצרת ביניהם הרמוניה כמו במוסיקה. 
הנוף ליד מגרשי הרכיבה

מאוד נהניתי לראות הרבה פנים מוכרות מהענף ונמלאתי הערכה לכל האנשים שהשכימו קום ביום שבת ובאו להחכים. את הסדנה אדי פתח בסרטון של אדוארד גל והסוס המושלם שלו. אדי סיפר שהוא הכוריאוגרף של לורה בכטושלהיימר ושל אלופים רבים נוספים ושהוא עובד בצמוד למלחין מוכשר שמתאים את המוזיקה לצעדי הסוסים באופן מושלם. עם הזמן, כשהסוס מתקדם באימון ומתחזק, יש להתאים את המוזיקה לסגנון החדש שלו.

אחרי הסרטון עברנו להסברים אודות ההיסטוריה של הפריסטייל, מה מייחד את הכוראוגרפיה שלו (צפויה ומפתיעה גם יחד). עברנו על החוקים וקיבלנו טיפים כיצד להרכיב תרגיל מוצלח. 

ההדגמה המעשית במגרש הרכיבה

לאחר מנוחה קלה עברנו להדגמות המעשיות. שלוש רוכבות מוכשרות הדגימו הליכה, טרוט וקנטר לצלילי מוזיקה. לסדנא הוזמן מוזיקאי שהתאים קטעי מוזיקה לצעדי הסוסים במגרש. במהלך ההדגמות אדי הסביר איך המוסיקה מתחברת לצעדי הסוסים, איזה סוג מתאים לכל מקצב ונתן לרוכבות טיפים מה כדאי לעשות בתחרויות.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על הפירסום נהננו לראות שמשהו כתב על החווה מקיוום שתיכתבי עוד

הוסף רשומת תגובה