יום שבת, 17 באפריל 2010

ים, סוסים, ורכיבה טיפולית

אתמול השתתפתי בסדנה בנושא רכיבה טיפולית שהתקיימה בחוות אינטרה. אינטרה נמצאת בכפר הנוער "הדסה נעורים" השוכן על חוף הים. מקום פסטורלי המשרה אווירת שקט ושלווה. את הסדנה העבירה ג'ואן קאוולייר, מדריכה קנדית לרכיבה טיפולית ובעלת מרכז לרכיבה טיפולית באונטריו. 

הנוף הנשקף לים מחוות אינטרה


נושא הסדנא היה כלים מעשיים לעבודה עם אוכלסייה הסובלת מליקויי למידה וג'ואן אכן הציגה כמה רעיונות יפים ומעניינים. ג'ואן הדגישה שוב ושוב כיצד היא משלבת ומנחילה בהדרגה את הערכים שלה למטופלים שמגיעים אליה למרכז. היא דיברה הרבה על כך שאנו יכולים ללמוד הכי הרבה מהכישלונות שלנו. היא הסבירה שחשוב שהמטופל ישקף מה קרה, יילמד מכך ואז ימשיך הלאה. חשוב ללמוד לשחרר ולעבור הלאה גם אם נכשלים. הרעיון הוא להסתכל על כישלונות בתור משהו חיובי - בתור כלי לימודי. 

המדריכים החרוצים צופים בשיעור הרכיבה

ג'ואן הסבירה את גישות הלימוד השונות בגילאים השונים. אצל ילדים צעירים נשתמש בעיקר במשחקים הקשורים לרכיבה ולסוסים ואילו אצל רוכבים בוגרים יותר נמשוך לכיוון של לימוד רכיבה ספורטיבית, בהתאם ליכולות של הרוכב. היא הסבירה את החשיבות של תרגילי נשימה ושיחרור לשרירים. הם מכניסים חמצן למוח ולשרירים ומשפרים את הפוקוס שלנו ברכיבה. הם מפחיתים את "הרעש" שמייצרות המחשבות שלנו ומפחיתים חרדה. 

מגרש דרסאז' עם קונוסים שעוזרים לרוכבת להתמצא במרחב

לאחר שעה קלה של הרצאה יצאנו לצפות בשיעור רכיבה שהעביר גיורא שקדי, מנהל החווה. השיעור הועבר במגרש דרסאז' וגיורא הציב בו קונוסים שעזרו לרוכבת להתמצא במרחב. אחרי שהרוכבת ביצעה את התרגילים בעזרת הקונוסים, גיורא הוריד אותם בהדרגה עד שהרוכבת יכלה לבצע את התרגילים ללא העזרים. 

שיעור הרכיבה

ג'ואן נתנה הרבה כלים ותרגילים להתמודדות עם רוכב חרד ואיך המדריך יכול לעזור לרוכב להיות מודע לרמת החרדה שלו ולהפחית אותה. היא דיברה הרבה על הצבת מטרות והדגישה שחשוב לשתף את הרוכב בתהליך כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

רוב הסדנאות המקצועיות בתחום שלנו מתקיימות בסופי השבוע ולא תמיד מתחשק לנו להשקיע את הזמן והמאמץ שנדרשים כדי להשתתף בהן. אני מאוד מעריכה את המדריכים שמצאו לנכון להגיע ומקווה לראות אתכם ועוד הרבה אחרים בסדנאות הבאות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה