יום שבת, 5 ביוני 2010

גברים בטייץ ונשים בשחור

איך ביליתם את סוף השבוע שלכם? שוב טלוויזיה? הלכתם לים? אם מידי פעם מתחשק לכם לגוון ולהגיע למקום בו הגברים לובשים טייצים (וחלקם נראים לא רע בזה) והנשים לובשות חליפות שחורות כמו בסרטים - תוכלו להגיע לאליפות ישראל בדרסאז'.  

רוכבת בחליפה שחורה מסורתית


השנה התקיימה האליפות בחוות נועם שבקיבוץ נצר סירני. חוות נועם הנה מרחב ענק והמיוחד בה שהיא כוללת גם רכיבה מערבית, גם רכיבה אנגלית וגם רכיבה טיפולית. חברי הצוות של החווה שהסתובבו כל העת עם מכשירי קשר, צוחקים על כך שהחווה כה גדולה שהם נאלצים להסתובב כל הזמן עם המכשירים כדי לתקשר ביניהם. 

ועדת הדרסאז' בהתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה אירגנה את התחרות והטיסה במיוחד מחו"ל שני שופטים ברמה בינלאומית, שופט בלגי ושופטת אנגלייה. כל שופט ישב בנקודה אחרת ליד מגרש הרכיבה כך שכל מתחרה זכה להישפט באופן מדוייק על ידי שני זוגות עיניים מיומנות.

סככת השופט

האליפות התקיימה במשך יומיים (שישי ושבת 28-29 למאי) משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים. התכנית המקורית של ועדת הדרסאז' הייתה שאני אקריין בתחרות, אך ברגע האמת התבקשתי דווקא לשבת לצד השופטת האנגלייה ולשמש כרשמת. הרישום הנו מלאכה לא קלה: השופט צופה ברוכבים ומכתיב ציונים והערות שיעברו לאחר מכן לרוכבים עצמם. כל רוכב נמצא במגרש פחות מ-5 דקות ובמהלכן הוא מבצע מספר רב של תרגילים. כמובן שהכל מתנהל בשפה האנגלית וחשוב שהרוכבים יוכלו גם לקרוא הכל בסיום. מה שבטוח כשסיימתי לרשום באותו יום מאוד כאבה לי היד...


באליפות השנה השתתפו קומץ מובחר של רוכבים, בעיקר ברמות הגבוהות. במקצה הבינלאומי אינטרמידייט 1 השתתפה רוכבת אחת בלבד, סיוון סט, על סוסה טמפסט. סיוון וטמפסט קטפו את הפרס הראשון לאחר שהפגינו יכולות גבוהות במיוחד ומי שראה אותם היה יכול להישבע שהם פשוט מרחפים באוויר. אסור לפספס! במקום הראשון ברמה הבאה, רמה ד', זכה רוי פירסט על הסוס קירידו מיו שהפגין גם הוא רכיבה קלילה ומדוייקת. 

הקהל

האטרקציה הגדולה של האליפות התקיימה ביומה השני כאשר רוכבי הרמות הגבוהות (רמה ד' והאינטר 1) ביצעו תרגילים מוזיקליים שחיברו בעצמם. הרוכבים יצרו כוריאוגרפיה מורכבת של תרגילי הרמה שלהם והתאימו לה מוזיקה קצבית ומיוחדת שהתאימה לצעדי הסוסים. בשבת הגעתי בדיוק כדי לצפות בתרגילים המוזיקליים והם היו מחזה מלבב, מצחיק ומרגש. 


טקס חלוקת הפרסים בסיום יומה השני של האליפות נערך לאחר מספר הופעות רכיבה. מאוד נהניתי מההופעה של מועדון רכיבה נהלל, בה ארבעה רוכבים צעירים ביצעו תרגילי סדר לצלילי מוזיקה קצבית. את הטקס עצמו התבקשתי לתעד לטובת ועדת הדרסאז' ושוב נעתרתי בעליצות, כמו תמיד כשאני נקראת אל הדגל. היה כיף לראות מקרוב את פניהם הנרגשות של המנצחים ואת הציפייה לעונת התחרויות הבאה שתתחיל בסתיו.



הופעת הרוכבים הצעירים ממועדון הרכיבה נהלל

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי (סליחה אם כבר ראית תגובה דומה בעבר. לא בטוחה שנשלח לי).

קודם כל - אני עוקבת קבוע אחרי הבלוג שלך ומאוד אוהבת אותו. :)

שנית, רציתי לדעת איך אפשר ליצור איתך קשר (מייל? פייסבוק?), יש לי כמה שאלות לשאול בקשר לחווה באינטרה. תודה :)

חגית מירז אמר/ה...

תודה רבה! המייל שלי: hagitmeiraz@gmail.com

הוסף רשומת תגובה