יום שבת, 19 ביוני 2010

דיקור סיני, אבל לסוסים!

כבר זמן מה אני רואה אישה צעירה ושקטה מגיעה לחווה מפעם לפעם. האישה מוציאה סוס מהתא, מעסה אותו בעדינות אסרטיבית, מורחת עליו מיני שמנים ועושה לו דיקור סיני. לאישה הנעימה קוראים נעמי ויום אחד החלטתי לשאול אותה מה היא בעצם עושה עם הסוסים? קיבלתי הסבר מקיף ומרתק, והכל בטון רגוע ונעים.

נעמי מטפלת בסוסה - ממש אפשר לראות את ההקלה שחשה הסוסה

אני מניחה שחלקכם מכירים את נעמי. בעלי סוסים מכל הארץ נעזרים בשירותיה כאשר לסוס קצת כואב או כדי לתמוך בטיפול הקונבנציונאלי. יש וטרינרים שמפנים אליה סוסים שהטיפול הרגיל לא עוזר להם, או כדי לזרז את ההחלמה ולהקל על הסוס. 

נעמי דוד הנה היחידה בארץ שמטפלת בסוסים ברפואה סינית. את מסלול הכשרתה המקצועית החלה בלימודי וטרינריה במכון וייצמן. נעמי תמיד רצתה לטפל בבעלי חיים, אבל מהר מאוד הבינה שלא ככה, היא לא רוצה לחתוך ולתפור, היא רוצה להקל ולהרגיע. אחרי שנה בפקולטה החקלאית פנתה ללימודי רפואה סינית שהנה בעינייה שלמה ונכונה יותר. היא למדה 4 שנים ובסיומן עשתה באנגליה הסבה לרפואה סינית בבעלי חיים. בקרוב תפתח מסלול להכשרת מטפלים בסוסים ברפואה סינית.



לנעמי ניסיון עשיר ברכיבה על סוסים. היא החלה לרכוב בגיל 15, כאשר משפחתה התגוררה בבלגייה וכבת למשפחה דיפלומטית התנסתה ברכיבה בכל רחבי העולם. נעמי אוהבת לרכוב ומתעניינת בספורט הרכיבה, אך היא מעידה שיותר מכל היא אוהבת לטפל בסוסים. היא רוצה לדעת מה הם חושבים? איך אפשר לעזור להם ולהקל עליהם? היא אוהבת לטפל בסוסי ספורט ולשמוע מהרוכבים איך הטיפול משפר את ביצועי הסוס.



צפיתי בנעמי מטפלת בסוסת דרסאז' הולנדית. נעמי הפנתה את תשומת ליבי לשפת הגוף של הסוסה בשעת הטיפול: פיהוקים, שיחרור גזים ואנחות רווחה. ממש רואים את ההקלה ואת הרוגע שמשרה עליה הטיפול. נעמי הסבירה שהרעיון ברפואה הסינית הוא שהגוף צריך לרפא את עצמו. לכן מסבים את תשומת הלב לאזור הפגוע ופותחים את זרימת הדם לאזור, באמצעות דיקור, עיסוי ושמנים ארומתיים.


נעמי דוד ושותפתה נגה רונן הקימו בתל-אביב את מרכז "אנימה" לחינוך, טיפול ואילוף של בעלי חיים בשיטות חיוביות. נוגה רונן הנה מטפלת התנהגותית בכלבים בשיטות חיוביות. 


2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רק תיקון קטן - היא לא היחידה בארץ שעוסקת בדיקור סוסים. :)
יש גם את ד"ר תמי סיניבר, וטרינרית שגם עוסקת ברפואה אלטרנטיבית לסוסים.
יש גם עוד כמה שעוסקות בכירופרקטיקה לסוסים.

חיים חן אמר/ה...

היא אולי לא היחידה אך היא בהחלט מיוחדה :) הבחורה מקצועית ועם אהבה אמיתית לבעלי חיים

הוסף רשומת תגובה