יום שבת, 4 בדצמבר 2010

טנסי וולקר


  הצגת סוס טנסי בארוע סוסים


לפני זמן מה ביקש אחד מבעלי הסוסים בחווה שארכב על סוסו פעמיים בשבוע כדי לשמור אותו בכושר. מאוד רציתי לעזור, אך התלבטתי כי לא מדובר בסוס רגיל, אלא בסוס מגזע טנסי וולקר. מעולם לא רכבתי על סוסים כאלו ולכן לא ידעתי האם אוכל באמת לאמן את הסוס. סיכמנו שנזמין לכמה שיעורים מאמן מקצועי של סוסי טנסי ולאחר מכן נבדוק שנית האם אני מסוגלת לעמוד במשימה. לאחר מספר שיעורים כיפיים ומרתקים הבנו שעדיף לתת למאמן המקצועי לעבוד עם הסוס, אך אני הרווחתי חוויה מעניינת ומלמדת.

מקורם של סוסי הטנסי בדרום ארצות הברית. הסוסים שימשו את בעלי החוות הגדולות כדי להגיע ממקום למקום על אדמתם. מדובר בסוסים גבוהים וחסונים המסוגלים ללכת גם בשטחים הרריים וקשים למעבר. סוסי הטנסי הינם בעלי מזג רגוע וסיבולת גבוהה, הם נוחים מאוד לרכיבה ולכן משמשים כיום בעיקר לטיולים. 


סוס מגזע טנסי וולקר


לסוסי הטנסי מקצב מיוחד של "הליכת-ריצה": זהו מקצב דומה להליכה בעל 4 פעימות, אך הסוסים יכולים להגיע למהירות של 10-20 קמ"ש בהליכה! ככל שהמהירות עולה הרגליים האחוריות עוברות את פסיעת הקדמיות (יכול להגיע עד הפרש של 45 ס"מ). כשהם הולכים-רצים הסוסים מהנהנים בראשם וזהו אחד הסימנים שהם מבצעים נכון את המקצב המיוחד.

מאמני סוסי טנסי משתמשים בשיטות שונות כדי לזרז את הלימוד של הגדלת הצעד. הם משתמשים בעזרים שונים כגון שרשראות ופדים שקושרים על רגליי הסוסים ויש מאמנים שאף משתמשים בחומרים כימיים שאינם חוקיים כדי להשיג את אותה המטרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה