יום שבת, 11 בדצמבר 2010

יופי טופי

 סוסת טיולים או דרסז'?


זוכרים את ביוטי, הסוסה שהתחלתי לרכוב עליה בקיץ ושבקושי עשתה טרוט וקנטר? ובכן מאז עבדנו קשה, התקדמנו המון ואפילו קיבלנו אישור מיוחד להתחרות! הבעלים של ביוטי (שהם גם שותפים בחוות טוקסנה) מאוד שומרים עליה ולא רוצים להפוך אותה לסוסת ספורט, אך מכיוון שבינואר מתוכננת תחרות דרסז' בחווה הם הסכימו שנשתתף. הם לא רוצים לטרטר את ביוטי לתחרויות מחוץ לחווה, ואולי הם צודקים כי בפעם האחרונה שביוטי נסעה בקרון היא רעדה מפחד כל הדרך והגיעה ליעד רטובה לגמרי מזיעה...

אני רוצה להרשם למקצה א' פתוח המיועד למדריכי רכיבה ולרוכבים בוגרים שרוצים להתחרות ברמת הבסיס. המקצה מיועד להפריד בין אנשי מקצוע המתפרנסים מהתחום לבין רוכבים חובבים. ביוטי כבר יודעת תרגילים מתקדמים יותר, אבל אני מעדיפה להתחיל מהבסיס ולהתקדם לאט-לאט.

אז איך התקדמנו מאז הפוסט הקודם:
אחת הבעיות העיקריות של ביוטי מגיעה מהמבנה שלה. כיאה לסוסה מגזע קווטר, ביוטי בנויה בדיוק הפוך מסוס דרסז'. יש לה אחוריים גדולים וחזקים והגוף שלה בנוי ב"ירידה" במקום ב"עלייה". המבנה שלה מקשה עליה להעביר את משקל הגוף אל הרגליים האחוריות וליצור מצב שהיא גבוהה יותר מקדימה. אני זוכרת שבפעם הראשונה שרכבתי עליה ממש הרגשתי שאני נופלת קדימה. ביוטי מאוד התקדמה והמאמן שלנו אומר בצחוק שהיא כבר לא עושה "עמידת ראש" (כלומר פחות נשענת קדימה). הוא עדיין מתלונן על כך שביוטי קטנטנה ומבקש באימונים שלא נרכב עד סוף המגרש (אורך המגרש 60 מטר) כדי שלא ייגמר השיעור עד שנגיע לשם... כמו שרואים בתמונות ביוטי מאוד משתפרת, היא כבר מחזיקה את עצמה מאוד יפה בטרוט וגם משתפרת בהדרגה בקנטר. כדי לעודד את ביוטי להשתמש ברגליים האחוריות שלה ולהכניס אותן מתחת לגוף, אנחנו מתאמנות הרבה על מעברים בין המקצבים


 סוסת דרסז' מדהימה!!!


הבעייה העיקרית השנייה של ביוטי היא שקשה לה להשתמש ברגל ימין אחורית. כפי שציינתי בפוסט הקודם, לפני שהתחלתי לרכוב עליה ביוטי בקושי עשתה קנטר ימין ולוקח הרבה זמן עד שהשרירים בגוף מתחזקים ומתאזנים. כשרוכבים על מושכת ימין (רוכבים ליד הגדר כשמושכת ימין בצד הפנימי), ביוטי מכניסה את האחוריים פנימה וקשה לה להתיישר, בעיקר בקנטר. כדי לעודד את ביוטי להשתמש ברגל הסוררת אנחנו מתאמנות על "לג-יילד". התרגיל מלמד את ביוטי להכניס את הרגל מתחת לגוף דרך תנועה קדימה והצידה. תרגיל נוסף שעוזר לנו הוא "שולדר-אין" שמעודד את ביוטי להכניס את הכתפיים פנימה (למסלול פנימי) ובכך מיישר את האחוריים שלה. התרגילים הללו גם עוזרים מאוד בהעברת המשקל לרגליים האחוריות וליצירת מסגרת נכונה יותר (כאשר החיבור בין הראש לצוואר הסוס הנו הנקודה הגבוהה ביותר בגופו).


בקנטר עוד קצת קשה לנו, אבל אנחנו משתפרות...


בנוסף אנחנו מתאמנות על הארכה וקיצור של הצעד בטרוט ובקנטר, כלומר לשלוח את הרגליים קדימה בכל צעד ואז לחזור למקצב הרגיל. לביוטי קשה לאסוף את עצמה (לקצר את הצעד) בעיקר בקנטר, אך היא מאוד משתפרת. בשיעור האחרון הוספנו תרגיל של אלכסונים עדינים (בין 3-5 מטר מהגדר בצלע הארוכה) בקנטר ובשיעור הבא ננסה גם קנטר הפוך (כאשר הרגל המובילה הינה החיצונית במקום הפנימית). התרגילים מאוד עוזרים לביוטי למצוא את שיווי המשקל שלה ולהתיישר. בנוסף לכך הקפיצה בקנטר ממש משתפרת, כי ביוטי מצליחה להעביר את הכח שהיא משקיעה בקנטר למעלה במקום ליפול קדימה. אני וביוטי הקטנטונת מתקדמות ולומדות יחד ומקוות להצליח בתחרות שתתקיים עוד פחות מחודש!

ביוטי בתנוחה אופיינית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה