יום ראשון, 17 בינואר 2010

ילד הסוסים

בשבוע שעבר התראיינתי לרדיו בפעם הראשונה בחיי. נושא הראיון היה הספר החדש "ילד הסוסים" מאת רופרט אייזקסון. הספר מתאר מקרה אמיתי של תהליך ריפוי של ילד אוטיסט, באמצעות רכיבה על סוסים וריפוי שאמאני.

הספר נשלח אלינו למרכז לרכיבה טיפולית בתל-מונד ובתור תולעת ספרים מושבעת נבחרתי לקרוא אותו ולהתראיין עליו. מדובר בספר מקסים המתאר סיפור כואב אך אופטימי של גידול ילד אוטיסט.





רואן הוא בנם של רופרט (הסופר) וקריסטין. הוא ילד יפה תואר, אך כבר בשנותיו הראשונות ההורים מרגישים שמשהו לא בסדר. רואן אינו מתקשר, לא עם ילדים אחרים וגם לא עם הוריו. הוא לא מדבר ורק ממלמל לעצמו דברים לא ברורים. הוא סובל מהתפרצויות זעם קשות, מהתנהגות כפייתית, חרדה והיפראקטיביות קיצונית. בגיל 5 הוא עדיין לא שולט בצרכיו ובקיצור חיי משפחתם קשים מנשוא.

רופרט וקריסטין משקיעים הכל בטיפולים לרואן - את מרצם, זמנם וכספם. הם הולכים למומחים הגדולים ביותר אך ללא הואיל. ככל שרואן גדל מצבו רק מחמיר. הדבר היחיד שמרגיע קצת את רואן הוא טיולים בטבע. יום אחד, כשרופרט ורואן מטיילים באזור ביתם, הם מגיעים לחוות סוסים פרטית של אחד השכנים. רואן רץ לתוך המרעה ונעצר ליד סוסה מבוגרת בשם בטסי. רופרט לא מספיק לעצור את רואן וחושש שהסוסה תרמוס אותו, אך באופן מדהים הסוסה מתייחסת לרואן בכבוד ובעדינות. שפת הגוף של בטסי מסמנת כניעה ורוך כלפי רואן. רופרט מחליט לבקש רשות מהשכן לרכוב עם רואן על בטסי. כמעט מידי יום הם יוצאים לטיולי רכיבה וההשפעה על רואן כמעט מיסטית: הוא נרגע, צוחק, נהנה, ואף מתחיל בהדרגה לתקשר עם אביו.

דבר נוסף שהשפיע בעבר לטובה על רואן היה מפגש עם שאמאנים בושמנים מאפריקה. רופרט סיקר את סיפורם במהלך תקופה ארוכה בה למד על יכולות הריפוי שלהם. בעקבות המפגשים עם בטסי והשאמאנים רופרט מחליט לקחת את משפחתו להרפתקאה המשלבת רכיבה על סוסים וריפוי על ידי שאמאנים. במשך חודשים ארוכים הוא מתכנן מסע של מספר שבועות במונגוליה – ארץ המשלבת מסורת עתיקה של רכיבה על סוסים עם מסורת עתיקה של ריפוי שאמאני.

המשפחה נתקלת בלא מעט מכשולים וקשיים במסעם המופלא, אך הסוף הוא אופטימי והספר מומלץ בחום. בנוסף מומלץ בחום לצפות בסרט שהפיק רופרט על המסע ובו ניתן לראות את השינוי שחל ברואן ואת הנופים המרהיבים של מונגוליה.

כששבה המשפחה לביתה הקימו רופרט וקריסטין חוות סוסים מיוחדת בה הם עוזרים לילדים עם צרכים מיוחדים ובעיקר לילדים אוטיסטים. מומלץ גם לבקר באתר שלהם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה