יום שבת, 6 בפברואר 2010

רוב תודות ותגובות

קודם כל ברצוני להודות לכולכם על התגובות האוהדות וגם על הביקורות שקיבלתי עד כה. התגובות שלכם מאפשרות לי ללמוד מה מעניין אתכם ועל אילו נושאים כדאי להרחיב ולהעמיק. התגובות גם עוזרות לי להיות מדוייקת יותר, כי אתם מסבים את תשומת ליבי לפרטים הקטנים. אז שוב תודה לכולם והנה תשובותיי למספר תגובות שקיבלתי.

 תגובה על הרשומה "צוואר הפוך" ו"הוקים של פרה":
"ממש אהבתי את הבלוג והמידע שאת כותבת פה אבל אני חולקת על מה שכתבת.
לכתוב שצורת העין מעידה על אופי הסוס זה מאוד מוטעה.
זה כמו לכתוב שאנשים בלונדיניים נוטים להיות פחות חכמים או שאנשים גבוהים הם רעים.
זה ממש לא נכון!!
אי אפשר לדעת אופי של סוס עפ"י מבנה גופו עיניו!"

תשובתי – דבריי בבלוג מסתמכים על ניסיוני האישי ועל מידע שאני מוצאת בספרות המקצועית (במקרה זה הסתמכתי על דברים מהספר The Riding Handbook מאת Zoe St Aubyn). במקרה זה סייגתי את דבריי כשכתבתי ש"עיניים קטנות עלולות להעיד על אופי מרושע או  על סוס עקשן ואילו לובן רב סביב האישון עלול להעיד על אופי פראי או מזג רע". עם זאת ההערה אכן במקום ומקובלת עליי. ושוב תודה על התגובה.



תגובה על הרשומה "איך סוסים מדברים?":
"הסוס ה"מאיים" כלל לא נראה מאיים. נראה שהוא סתם מקשיב למשהו שיש מאחוריו.
וסוסים מצליפים בזנב ובועטים ברגל האחורית לאו דווקא כאיום, אלא גם כאמצעי לגירוש זבובים."

תשובתי - מהכרות אישית עם הסוס המאיים, הוא אכן מאיים ולא סתם קשוב. כל אחד מאיתנו צריך להכיר באופן אישי את הסוסים שאיתם הוא עובד כי לכל אחד מהם שפת גוף קצת שונה. ייתכן שסוס שמאיים בבירור, ייראה סתם קשוב למישהו שלא מכיר אותו.
לגבי הצלפות בזנב ובעיטות עם הרגליים האחוריות (והקדמיות) אני מסכימה לחלוטין שלעיתים מדובר בגירוש זבובים (אבל גם אז צריך להיזהר לא לחטוף הצלפה או בעיטה). במקרה של התמונה בפוסט, מדובר בסוס צעיר ורגיש בטיפול, וניתן לראות בברור שהוא מרים את רגלו האחורית עקב התחושה שזרם המים גורם לו. ושוב תודה על התגובה.

תגובה על הרשומה "מבנה הגוף של הסוס":
"בלוג מקסים
הערה - הטלף הוא חצוי לשניים וקיים רק אצל גמל פרה וכד' אצל סוס וחמור זו פרסה ולא טלף."

תשובתי – מניסיוני, הציפורן של הסוס מכונה טלף ולא פרסה. פרסה הנה המנעל שבדרך כלל עשוי מברזל ומולבש על הטלף. אשמח לשמוע מהיכן שאבתם את המידע לגבי גמלים ופרות. להלן קישור לערך "פרזול סוסים" בו קיימת התייחסות לטלפי הסוס. בנוסף תוכלו לעיין בספר "המדריך השלם לרכיבה ולטיפול בסוסים" מאת סטרואן ריד, בו קיימת התייחסות נוספת לטלפי הסוסים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה