יום ראשון, 3 ביולי 2011

Night Fever


 

בשבועות האחרונים התחלתי לרכוב על סוס חדש בשם נייט פיבר מחוות דבש שבבצרה. הכוונה היא לעשות עליו פנסיון חלקי ואולי אף להתחרות איתו בעונה הבאה.


מדובר בסוס הולנדי מגזע KWPN בן 16 שנרכש על ידי משרד הביטחון עבור רוכב שנפצע קשה במהלך שירותו הצבאי ובימים אלה מתחרה באירופה בתחרויות דירוג לאולימפיאדת לונדון 2012. לרוכב יש סוס אחר עליו הוא מתחרה בחו"ל, אבל בין תחרות לתחרות הוא מגיע לארץ ורוכב גם על נייט. 


נייט שקט מאוד וקצת עצלן, אבל כשמבקשים ממנו להזיז את עצמו, יש לו צעד יפהפה והמון פוטנציאל. ברכיבה הראשונה היה קצת מפחיד לעלות על סוס שהגב שלו יותר גבוהה מהראש שלי. אבל ברגע שעליתי הרגשתי בבית - הצעד של נייט נעים ונוח בכל המקצבים והוא מאוד ממושמע ומנומס.
 

כרגע אני רוכבת על נייט עם מושכות גרמניות בנוסף למושכות הרגילות. את הגרמניות מחזיקים בידיים עם המושכות הרגילות והן מחוברות למתג ולחגורת הבטן ומעודדות את הסוס להאריך את הצוואר ולעבוד דרך הגוף (הסוס דוחף עם הרגליים האחוריות והאנרגייה עוברת לאורך כל הגוף). בהמשך, אחרי שנייט יהיה רך וגמיש יותר, נוריד את הגרמניות.


בשיעור הראשון שלנו נייט עשה כמה דברים ממש לא צפויים. כשניסיתי לקחת כיפוף חיצוני בקנטר הרגשתי פתאום קפיצה ענקית. המאמן אמר שנייט חשב שמחליפים קנטר (החלפת רגל באויר) ושפשוט צריך לבקש ממנו להחליף חזרה. כדי שנייט לא יחליף את הקנטר שומרים את הרגל החיצונית קצת אחורה כשמבקשים כיפוף חיצוני. בהמשך השיעור הרגשתי שהתנועה בטרוט מאוד גדולה וקפיצית. מסתבר שנייט אוהב להאריך את הצעד כשהוא שמח ומשוחרר. 


ידעתי שנייט סוס מדהים, אבל בחלומות הכי וורודים שלי לא תיארתי לעצמי שאזכה לרכוב על סוס כה איכותי. בינתיים האימונים מאוד קשים, אני עוד לא רגילה לרכיבה על סוס כל כך גדול ועצמתי, אבל זו חוויה מדהימה ואני מקווה שעם הזמן שנינו נתקדם ונשתפר.


תודה לשיר על התמונות :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה